Povodom Međunarodnog dana ljudskih prava i sloboda, koji se obilježava 10. decembra, kao i jubileja 30 godina od usvajanja Konvencije Ujedinjenih nacija o pravima djeteta održan je javni čas kojeg su realizovali učenici odjeljenja III-3, usmjerenja Pravno-administrativnog tehničara, JU Srednje ekonomsko-ugostiteljske škole Bar.
Prisutni roditelji i zainteresovani građana bili su u prilici da se iz ugla mladih, uz prethodni teorijski osvrt i kratki istorijat razvoja ljudskih prava, upoznaju sa aktuelnostima koje se odnose na prava djece, rodnu ravnopravnost i nasilje nad ženama, trgovinu ljudskim bićima, problem korupcije i institucionalne neefikasnosti, kao i zaštite autorskih prava.
Sadržaj javnog časa i način njegove realizacije u potpunosti je bio prepušten učeničkim afinitetima i njihovoj kreativnosti.
Zahvaljujući ovakvom konceptu rada u nastavnom procesu, prisutni su bili u mogućnosti da se na konkretnom primjeru uvjere u efektnost savremenih metoda učenja i razvoja asertivnosti kod mladih. Tokom 45 minuta trajanja, odnosno u vremenskom okviru predviđenom za održavanje običnog školskog časa, 5 grupa učenika je tokom Javnog časa svoje tematske prikaze realizovalo kroz vizuelno-verbalne prezentacije, mobilnim uređajima snimljenje ankete sa građanima, izvelo tzv. skeč, odnosno u scenskoj formi predstavilo realnu životnu situaciju, sprovodilo anketiranje prisutnih i imalo radioničarsku interakciju u sa njima.
Održavanje javnih časova povodom obilježavanja značajnih datuma vezanih za razvoja prava i pravne tradicije Crne Gore uobičajna je aktivnost u radu nastavnog aktiva pravne grupe predmeta JU Srednje ekonomsko-ugostiteljske škole Bar.
Učenici ovog odjeljenja Peruničić Kristina, Smailović Selma i Krivokapić Rade učestvovali su i na nedavnom takmičenju „Potraga za ljudskim pravima“, kojeg je povodom Međunarodnog dana ljudskih prava organizovala Građanska alijanska iz Podgorice u partnerstvu sa Delegacijom Evropske unije u Crnoj Gori. U konkurenciji od 27 timova iz 20 gradova Crne Gore predstavnici odjeljenja III-3 ostvarili su četvrti rezultat u sumarnom ocjenjivanju koje je obuhvatalo saradnju u timu, njihov aktivizam tokom obilaska institucija i poznavanje ljudskih prava.